January 18, 2007

Håndspundet Hundeuldshalstørklæde























Dette er resultatet af at jeg gik i gang med at lave noget hundeuldsblanding til varme sokker. Varme sokker fik jeg ikke ud af det, fordi jeg i skyndingen fik puttet lammeuld og ikke marskfår med i blandingen! Nå, men spindes skulle det jo, så jeg spandt det ret tyndt - lige som det faldt. Sjovt nok fik jeg ret regelmæssige lyserøde striber.
Nå, men så havde jeg jo et halvstort garnnøgle der duftede ret harskt og var rimeligt stift, men lidt mindre efter vask.

Så fandt jeg en opskrift på en svensk side og blev enig med mig selv om at jeg kunne da starte og se hvor langt jeg kom. Det var så et sidestykke og næsten hele midterstykket. Hvad gør man så, jo man blander og spinder mere, som desværre blev lidt tykkere. Ikke desto mindre passede det helt godt, og selvom jeg gerne ville have været færdig i 2006 blev jeg færdig 15 min. over midnat.

Et meget lækkert sjal, en lidt dårlig opskrift (Som jeg ikke vil linke til pga. kvaliteten), dejligt garn og et dejligt slutprodukt. Jeg kan dreje det en gang om halsen, slå en knude, og det når mig stadig til navlen (Jeg er 183 cm høj). Det holder mig varmt i den værste storm, hvilket jo er ret aktuelt lige nu.


/Lene

2 comments:

Anonymous said...

oo vad fin sjalen blev, vad du är duktig som har spunnit garnet själv
var var det du fann oppskriften??

Anonymous said...

Hej Lene

Tørklædet er da ret sødt, så det er du sluppet godt fra.Hovedsagen er vel bare at det fungere og holder dig varm. *S*